remschijf
Vervoer

Remschijven van Audi: hoe werken ze?

De remmen van de auto bevinden zich op de wielen van het voertuig. Er is één rem voor elk wiel. Dus twee remmen op een motor en vier remmen op een auto. De remmen aan de voor- en achterkant zijn goed op elkaar afgestemd, om er voor te zorgen dat het voertuig in balans blijft. Zo wordt ongeveer 70% van het remmen doorgegeven aan de voorremmen en 30% aan de achterremmen. Dit gebeurt automatisch.

Schijfremmen en trommelremmen

Remschijven Audi

Hier zijn enkele mechanische verklaringen om te begrijpen hoe de remmen van een auto precies werken. Er zijn twee soorten remmen: schijfremmen en trommelremmen. Wij gaan in dit stukje alleen in op de remschijven Audi. Zoals de naam al doet vermoeden, bestaan ​​de schijfremmen uit een schijf die aan het wiel is bevestigd, evenals remblokken die tijdens het remmen aan de schijf blijven hangen. Dit veroorzaakt een wrijving die de beweging van het wiel en dus van de auto vertraagt. De bediening van de remmen in een auto kan voor en achter verschillen. In dit geval zijn er meestal schijfremmen voor en trommelremmen achter, omdat de schijfremmen meer progressief remmen en het risico op wielblokkering verminderen.

Remmen doe je altijd zelf!

Remschijven

Nu je weet hoe de remmen van een auto in elkaar zitten, moet je alleen nog weten hoe je ze kunt laten werken. Of het nu gaat om een automatische versnellingsbak of een handgeschakelde versnellingsbak, de remmen vereisen altijd actie van de bestuurder. Om te remmen is het noodzakelijk om met de rechtervoet het rempedaal in te drukken, dat is het pedaal van het midden onder het stuur. Hoe sterker de bestuurder op het pedaal drukt, hoe sneller het remmen. Op onze website vind je alles tot in details over remmen en de onderdelen. Het kopen van je remschijven Audi doe je eveneens bij ons, aan de beste prijs!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *